Reklam till blivande föräldrar
Jag har jobbat med reklam i över 10 år. Alltså som skapare av reklam på en reklambyrå. Och jag kommer säkert att återkomma till det i bloggen många gånger eftersom det tar och har tagit upp en stor del av mitt liv.
Som blivande föräldrar har vi fått en hel del reklam och goodie bags - till och med på BB och hos mödravården. Jag har girigt tagit emot alla rabattkuponger (som verkar funka bättre än någonsin i lågkonjunktur, haha läs denna underbara artikel i Vanity Fair), erbjudanden och produkter. Nästan alla gratisgrejer har vi använt. Men vi kastade Indomin-tuben på inrådan från BVC och trots många, många gratiskuponger köper vi varken barnkläder från Kapp-Ahl eller blöjor från Libero. Liberos reklam har vunnit priser för att den är så "bra" och vi lusläste Liberos gratisbok under graviditeten. Det spelar ingen roll. Pampers är skönare för vår bebis. Men Liberos engångshaklappar var inte så dumma, de kom i ett gratispaket som vi hämtade på Lindex...
Jag har gått från singel till mamma på två år. Från enstaka varuprover med bindor och ett årligt erbjudande om födelsedagsmiddag på inte så flotta restaurang Patricia till att få en gratis blöjhink och leksak från Fischer Price. Jag tillhör en ny målgrupp.
Som blivande föräldrar har vi fått en hel del reklam och goodie bags - till och med på BB och hos mödravården. Jag har girigt tagit emot alla rabattkuponger (som verkar funka bättre än någonsin i lågkonjunktur, haha läs denna underbara artikel i Vanity Fair), erbjudanden och produkter. Nästan alla gratisgrejer har vi använt. Men vi kastade Indomin-tuben på inrådan från BVC och trots många, många gratiskuponger köper vi varken barnkläder från Kapp-Ahl eller blöjor från Libero. Liberos reklam har vunnit priser för att den är så "bra" och vi lusläste Liberos gratisbok under graviditeten. Det spelar ingen roll. Pampers är skönare för vår bebis. Men Liberos engångshaklappar var inte så dumma, de kom i ett gratispaket som vi hämtade på Lindex...
Jag har gått från singel till mamma på två år. Från enstaka varuprover med bindor och ett årligt erbjudande om födelsedagsmiddag på inte så flotta restaurang Patricia till att få en gratis blöjhink och leksak från Fischer Price. Jag tillhör en ny målgrupp.
Kommentarer
Trackback